Reflexions del Mons. Joan Josep Omella

image-6dfbaa8d34c90672d7515eb1db90669d

Los laicos debéis comprometeros, de manera mucho más directa, en la construcción de la sociedad: en los distintos niveles y también en el ámbito político. Necesitamos que os comprometáis desde la fe cristiana, desde los valores éticos, porque nuestra sociedad precisa una regeneración moral ya que le damos muy poca importancia a este tipo de valores. Y esto tenemos que reclamarlo y tenemos que vivirlo nosotros. Este es el gran drama de la crisis que hemos vivido debajo del cual están todos los valores morales que se han barrido del corazón de la sociedad y del corazón del hombre. Ya no se transmiten valores y eso es muy grave. Si quitamos a Dios de nuestra sociedad, estamos perdidos.

image-6dfbaa8d34c90672d7515eb1db90669d

Vivim temps difícils, castigats per uns anys d'inestabilitat econòmica en què la bretxa entre rics i pobres s'ha fet més profunda i dolorosa. En aquest context han aparegut els nous pobres o pobres avergonyits, que mai havien anat a demanar a Càritas i els hi fa vergonya anar a la llum del dia. Encara que no sabem si la crisi ja ha passat, podem afirmar que les seves conseqüències les continuen patint moltes famílies. Els cristians no podem ignorar els nostres germans més pobres! No podem quedar-nos tranquils, no podem dir que hem sortit de la crisi, fins que l’última persona no surti de la pobresa. La comunitat cristiana ha de col·laborar en la inclusió dels més necessitats. I, sobretot, generar esperança com ho fa Jesús en l’Evangeli.

image-6dfbaa8d34c90672d7515eb1db90669d

La misericòrdia de Jesús encomanada als seus deixebles per poder ser veritables fills del Pare es manifesta sobretot en la capacitat de perdonar els altres. Es pensa en determinats ambients que el perdó és una mostra de feblesa. No ho és, ja que sempre és una victòria sobre un mateix. És una decisió desitjada i volguda amb la qual, des d'una profunda responsabilitat, ens situem més propers a l'amor i més forts davant l'odi o davant aquelles raons humanes que anteposarien el nostre propi egoisme a la capacitat d'estimar i perdonar sense condició.

image-6dfbaa8d34c90672d7515eb1db90669d

La Misericòrdia de Jesús encomanada als seus deixebles per poder ser veritables fills del Pare es manifesta sobretot en la capacitat de perdonar els altres. Perdó que es fa oració en el parenostre que comprèn tots aquells que estan en deute amb nosaltres i que s'estén en les benaurances a tots aquells que ens persegueixen, ens difamen, ens tracten malament... Aquests són, en essència, els nostres enemics. Aquest és el gran repte per un cristià: donar i estendre el perdó a tots aquells als quals se'ns fa difícil perdonar.