Vivir la misericordia

Donar beure al qui té set

“Tinc set de Tu” (Mare Teresa de Calcuta).

La nostra societat té set d’esperança, com els deixebles d’Emmaús quan estaven perduts sense Jesús. Necessitaven retrobar-lo i Ell els va obrir el cor, omplint-los d’esperança i de força.

Jesús s’apropava a les persones vulnerables, les escoltava, les tocava, les sanava i també es preocupava pel seu aliment. Com a seguidors seus, tot i les nostres limitacions, hem d’acollir amb els braços oberts als germans necessitats.

image-c011b8d521a9a1f911012f21b64649fa

En aquest sentit, el nostre Menjador d’Emmaús és un reflex de la societat actual i de les seves mancances. Els seus usuaris són persones fràgils, amb problemes de solitud, escàs suport familiar i recursos econòmics mínims, la qual cosa comporta un significatiu deteriorament de la seva qualitat de vida; també acollim famílies amb nens i menors d’edat que estan afrontant situacions de precarietat en molts ordres de la seva vida.

A l’Obra Social Emmaús servim diàriament un dinar molt necessari... però també l’Eugènia necessita, sobretot, ser escoltada; la Laura està trista, li cal una abraçada; l’Antoni, també vol només un braç que l’acompanyi per sentir-se segur. Es pot dir que som una gran família, però cadascun de nosaltres hi forma part amb les seves mancances i febleses, les quals procurem compensar entre tots.

image-908b48f0b8add7b07ecaa9f97be228fe

Certament, el voluntari és una persona que s’apropa, escolta, empatitza, comprèn i dóna el seu temps i el millor d’ell mateix, fent sentir a l’altre com a igual i digne de ser estimat.

Avui en dia, més que mai, el nostre món necessita la misericòrdia divina per apaivagar la set física, emocional i, també, espiritual.

A la llum d’aquesta misericòrdia, els voluntaris d’Emmaús assumim el gran repte d’ajudar als nostres germans,  la qual cosa, per a nosaltres, suposa una gran oportunitat i un compromís ineludible amb la nostra missió, però també un creixement personal molt important.

image-0b1b5934549295e6ddb61da40bbbf00f

Usuaris, voluntaris, col·laboradors, benefactors, tots hi són benvinguts i tots formen part d’aquesta gran família d’Emmaús.

M. Lourdes Servent Pedescoll
Directora de la Fundació Emmaús Obra Solidària